Taybah

Taybah
Ilmu Itu Cahaya...

Thursday, June 4, 2015

Amanah terhadap rakyat lebih besar berbanding amanat PM.

Menyedari tekanan yang semakin tinggi terhadap kewibawaannya Perdana Menteri, para pemimpin kerajaan, khususnya para Menteri perlu sddar bahawa amanah rakyat jauh lebih penting untuk difikirkan berbanding amanat daripada seorang PM yang juga merupakan rakyat Malaysia.

Najib juga adalah rakyat Malaysia yang wajar mengikut proses dan sistem keadilan. Perlu dibicarakan dan diadili seadil mungkin oleh proses undang-undang Negara Malaysia. Laporan yang telus adalah sangat perlu untuk memastikan beliau ada Perdana Menteri yang bersih daripada tuduhan penyelewengan yang dilemparkan ke atasnya.

Selaku Perdana Menteri kepada rakyat Malaysia, Najib wajat bertanggungjawab sepenuhnya ke atas segala tindakan beliau.

Menteri-menteri juga perlu sedar, amanah rakyat yang telah memberi mandat kepada Barisan Nasional. Negara ini milik rakyat Malaysia, bukan milik Perdana Menteri, apalagi bukan milik Barisan Nasional. Takutlah akan azab Allah yang menanti mereka yang zalim dan tidak berlaku adil, pada hari tiada kerajaan selain kerajaan Allah yang memiliki segala bentuk kerajaan di langit dan di bumi.

Laporan 1MDB perlu dibentangkan secara telus, dan rakyat pasti akan menilai dan menjatuhkan hukuman yang setimpal kepada pemimpin yang melakukan kesalahan.

Mohd Farid B Hamlud
Prime Care Malaysia

Klang, 4 Jun 2015.

No comments:

Antara Yang Menarik