Taybah

Taybah
Ilmu Itu Cahaya...

Monday, May 17, 2010

Berhenti dari menggunakan facebook

Angin takde, ribut takde, tiba-tiba pagi ni saya telah nyahaktifkan akaun saya dalam facebook. Haha, rupanya kalau nyahaktifkan akaun facebook ni, kita masih boleh buka kembali bila-bila yang kita mahu. Sebaik sahaja saya log in menggunakan email dan kata laluan yang lama, maka saya boleh menggunakan facebook seperti biasa.

Ketika saya meninggalkan facebook, saya mempunyai 1180 orang rakan, hampir separuh daripada jumlah itu merupakan kawan-kawan yang baru. Setidak-tidaknya saya telah menepati "Berkawan biar seribu..."

Alasan?? takde.. Seperti ketika saya mula membuka akaun, begitu juga keadaan saya menutupnya.. Saje suka-suka..

Facebook pada pandangan saya, tak lebih dari ruang sosial seperti semua jenis laman sosial yang lain. Mungkin dengan beberapa fungsi yang lebih up-to-date dan mesra pengguna, menjadikan laman ini lebih popular berbanding yang lain. Tapi, cukuplah sekadar itu.

Saya rasa lebih selesa melakukan kemas-kini maklumat semasa menggunakan blog mahupun ym. Tapi, kalau ada maklumat-maklumat dan peristiwa-peristiwa penting, mungkin saya akan menjengah sekali-sekala ke laman facebook.

No comments:

Antara Yang Menarik