Taybah

Taybah
Ilmu Itu Cahaya...

Monday, December 27, 2010

Jadikan UMNO-BN sejarah hitam yang silam...

Tentulah, buku ini dinamakan Pembohongan kerana ianya dilabelkan sedemikian oleh UMNO-BN dan sekutu-sekutu media mereka yang lain. Walaupun secara warasnya, mereka tidak perlu takut bahkan inilah peluangnya untuk mereka terngadah sebelum terhantuk. Peluang untuk mereka belajar dan memperbaiki apa yang patut mereka perbaiki.

Pada hemat saya, jika UMNO-BN benar-benar ingin menjadi Juara Rakyat, maka laksanakan apa yang ada di dalam buku jingga itu, kerana ianya adalah kehendak sebenar rakyat. Rakyat, walaupun tidak seperti saya, hanya mahukan pembelaan dan kebajikan mereka terpelihara. Sesiapa sahaja yang mampu memimpin dengan baik, sudah pasti akan diberikan mandat dan kepercayaan untuk mengisi kerusi DUN mahupun Parlimen. Mereka kurang peduli sama ada pemimpin itu dikuasai oleh Isterinya atau tidak, yang mereka mahukan ialah kebajikan. Jika dikuasai oleh isteri itu mendatangkan kebaikan. Saya rasa(pendapat je ni) rakyat pasti akan memberikan sokongan.

Malangnya, dikuasai oleh isteri bukan sahaja menampakkan kelemahan, lebih teruk daripada itu, isterinya menjadi punca dan dalang kerosakan yang agak teruk kepada negara. Hanya kerana "sarang tebuan" di kepalanya itu, Parlimen sehingga sanggup meluluskan belanjawan khususnya untuknya. Sudah-sudahlah daripada mendatangkan kemarahan rakyat, kelak anda juga yang rugi.

Sekalipun kita dapati ada usaha-usaha yang dilakukan oleh Kerajaan dalam melaksanakan apa yang terkandung di dalam buku jingga tersebut, namun saya bimbang kerana rakyat kebanyakan mungkin akan terpengaruh walaupun hakikatnya indah khabar dari rupa. Sekutu mereka dari kalangan media-media arus perdana,  begitu mahir dalam membuat solekan terhadap isu-isu yang dilontarkan oleh UMNO-BN, sehingga jerawat dan tahi lalat yang asalnya sangat banyak dan besar, tidak kelihatan oleh mata kasar. Begitu sekali mereka menyolek, hingga hidung menjadi mancung, pipi menjadi gebu, rambut yang botak kelihatan ikal mayang dan berkilauan. 

Mujurlah saya melihat dengan akal dan hati, jika tidak saya sendiri mungkin akan terpengaruh dan terpesona dengan pujuk-rayu UMNO-BN yang sudah semakin uzur menggunakan talian hayat mereka yang terakhir, media.

Cukuplah setakat ini dulu, kutukan saya untuk UMNO-BN, walaupun jika diikutkan, kutukan ini juga sebenarnya masih tersangat sopan jika dibandingkan dengan kezaliman dan penganiayaan yang telah mereka lakukan. Kutuk banyak sangat pun tak guna, sebab yang penting kerja. Walk the Talk!! Ayuh, baca dan lakukan perubahan sekarang.

BUKU JINGGA(klik di sini)

2 comments:

Ahmad Tajuddin said...

hehe,menarik artikel ni...cam terkena je kat kepala sendiri...haha....

Kutuk banyak sangat pun tak guna, sebab yang penting kerja...haha,nice!!

Anonymous said...

pencacai lim guang eng eng eng...haha

Antara Yang Menarik