Taybah

Taybah
Ilmu Itu Cahaya...

Wednesday, May 4, 2011

Mereka menipu, kita tidak perlu percaya...

USA, Britain, PBB, dan Eropah bergembira di atas berita kematian Osama Bin Laden, Pemimpin tertinggi Al-Qaeda, yang dikaitkan oleh Barat sebagai Pemimpin Militari Islam. Selain dari negara-negara Kuffar di atas, ada juga pemimpin Negara Islam yang turut berasa lega di atas kematian tersebut.

Usaha menjejaki pemimpin paling berpengaruh itu sebenarnya sudah hampir 37 tahun dimulakan oleh barat, dikepalai oleh USA, dan dipergiatkan sejak 10 tahun yang lalu, ketika Al-Qaeda dikaitkan dengan peristiwa pengeboman Pusat Dagangan Dunia, Amerika Syarikat, WTC. Sejak peristiwa itu, nama Osama Bin Laden berada di kedudukan tertinggi dalam senarai "Orang Yang Paling Dikehendaki", (WANTED), di dunia, malah pemimpin Mafia Amerika Cosa Nostra juga tidak mampu menyaingi Osama Bin Laden dalam senarai "paling dikehendaki tersebut.

Misi "Hidup atau mati", berakhir berdekatan dengan Islamabad, Pakista, yang juga merupakan sebuah Negara Islam yang tidak kurang disegani oleh dunia Islam. Ditembak, malah gambar kematiannya disebarkan di seluruh dunia melalui Dunia Tanpa Sempadan. Berita mayatnya dibuang ke laut juga disebar secara meluas, seolah-olah sengaja mahu mencabar wibawa pemimpin tertinggi Al-Qaeda, yang bertanggungjawab menjaga dan memelihara Afghanistan daripada Imperialis Barat. 

Begitu mudah dunia melupakan, mereka yang sekarang ini kononnya mendakwa menjalankan kegiatan anti-pengganas, adalah mereka yang terlebih dahulu memulakan perang ke atas dunia Islam. Disebabkan tekanan dan kezaliman puak-puak Kuffar inilah, maka lahirnya kelompok-kelompok seperti Taliban di Afghanistan, Kavkaz di Chechen, Abu Sayyap di Filipina, dan begitu juga yang berlaku di negara-negara Umat Islam ditindas dan dizalimi seperti di Acheh Indonesia, Selatan Thai, Pakistan, Iraq dan macam-macam lagi.

Atas alasan apakah, mereka yang menjajah ini ingin mendakwa rakyat yang bangkit menuntut bela ke atas maruah tanah air mereka sendiri dikatakan sebagai pengganas? 

Mungkin dunia tidak sedar, bahawa Barat, khususnya Amerika dan Sekutu, sedang menjajah dan menindas kita seluruhnya. Mereka mengawal ekonomi, menjajah pemikiran, dan menyekat kita daripada melaksanakan cara hidup Islam yang syumul, secara seluruh dan sesungguhnya. 

Di mana sahaja terdapat umat Islam, pasti akan ada penindasan yang dilakukan ke atas mereka. Dinafikan hak untuk mendapatkan kebajikan yang setimpal, dinafikan hak untuk mendapatkan pendidikan yang sesuai, dinafikan maruah sehingga dinafikan juga hak untuk hidup.

Dunia juga sudah semakin tidak sedarkan diri, lupa bahawa dunia ini adalah dunia Islam. Setiap inci tanah, setiap ruang udara, setiap liter air, malah setiap detik waktu, bumi ini berputar dengan putaran Islam. Allah Ta'ala yang menjadikan dunia ini, maka daripada apakah sebenarnya yang kononnya mereka(puak-puak Kuffar) lindungi dunia ini?

Osama bin Laden, seperti yang kita ketahui, adalah seorang muslim, dan pemimpin tertinggi Al-Qaeda, rangkaian pejuang Islam Antarabangsa. Semoga Allah Ta'ala merahmatinya dan menempatkan ruhnya di kalangan kekasih-kekasihNya.

Dunia sibuk mempertikaikan tindakan pejuang-pejuang Islam yang berperang sehingga sanggup mengebom diri sendiri. Tetapi, tidakkah dunia pernah bertanya, kenapa sehingga begitu sekali sanggup mereka mengorbankan nyawa mereka?

Apakah sebenarnya yang mendorong mereka sehingga sanggup mempertaruhkan nyawa? Memegang sepucuk pistol juga sudah menggeletarkan tangan, inikan pula membalut diri sendiri dengan bom? 

Dunia dikelirukan dengan fakta keamanan. Aman bagi mereka sebenarnya hanya neraka bagi kita yang beriman. Neraka bagi mereka itulah, kebahagian syurga yang kita idam-idamkan. Maka tidak mustahil, mereka yang melihat kebenaran ini, sanggup untuk bertindak sedemikian rupa.

Saya sendiri, cemburu dengan Osama Bin Laden, kerana dia begitu dibenci oleh puak-puak kuffar yang membencikan Islam. Bermakna, Osama Bin Laden dibenci kerana Islamnya. Jika Negara kita diterima oleh dunia, kerana menolak Islam, apakah masih layak kita hidup dan mengatakan bahawa kita adalah Islam?

Allah Ta'ala menjelaskan di dalam Al-Quran,


Patutkah sesudah (mengakui dan menerima perjanjian) itu, mereka mencari lain dari ugama Allah? Padahal kepadaNyalah tunduk taat sekalian makhluk yang ada di langit dan di bumi, sama ada dengan sukarela ataupun terpaksa, dan kepadaNya lah mereka dikembalikan. Ali Imran, 3:83.




Dan sesiapa yang mencari ugama selain ugama Islam, maka tidak akan diterima daripadanya, dan ia pada hari akhirat kelak dari orang-orang yang rugi. Ali Imran, 3:85.

Benarlah, kata-kata Allah Yang Maha Agung, Maha Perkasa, lagi Maha Mengetahui...

4 comments:

NoRjAliLAHmDyUSOP said...

ape agenda us sebenarnya? dgn mengatakan osama meninggal dunia?

Farid Albariti said...

soalan yang baik, sy sendiri pun tak pasti. Tapi, mereka sudah berjaya menipu.. Dan kita semakin hampir percaya...

Anonymous said...

Obama pernah berjanji nk bunuh osama, n pilihan raya US dah nk dekat..:)

Indah Islam said...

pada saya saje je US + sekutunya nak buat sandiwara..byk kali sudah kata Osama telah mati terbunuh @ dibunuh.mana taknya US + sekutunya malule alat serba canggih..tapi nak buru seorang yg mereka paling takuti pun tak nampak kejayaannya..
kira berita sensasi ni nak tunjukkan keangguhan dan keegoannyanya sebagai penguasa segala negara di dunia atas alasan memerangi pengganas..laknatullah US + sekutunya..takbir!

Antara Yang Menarik