Taybah

Taybah
Ilmu Itu Cahaya...

Monday, August 24, 2009

Ayuh, Bebaskan Malaysia yang Merdeka!!!

Malaysia akan menyambut ulang tahun kemerdekaan kali ke-52. Sudah pasti laungan merdeka akan menghiasi segenap pelusuk negara bagi meraikan kemerdekaan yang sudah sekian lama dikecapi bersama. Perayaan meraikan kemerdekaan ini adalah perlu, mengenang segala jasa dan bakti pejuang-pejuang kemerdekaan Negara yang berkorban jiwa dan raga demi keamanan Tanah air dari cengkaman penjajah.

Sebagai rakyat Malaysia yang merdeka, kita perlu bersyukur kepada Tuhan di atas nikmat ini dan berusaha untuk mempertahankan dan mempertingkatkan kemakmuran bumi bertuah ini supaya keamanan dan kesejahteraan akan terus dinikmati bersama.

Malangnya, Negara Malaysia pada ketika ini berada dalam keadaan yang sangat kritikal. Ibarat retak menanti belah. Kerosakan yang teruk berlaku di segenap segi dalam setiap inci kehidupan rakyat dan pemerintah. Pemerintah bergelumang dengan dosa dan maksiat, malah dosa dan maksiat itu mereka kongsikan bersama rakyat kebanyakan.

Sebut sahaja apa jenis dosa, semuanya berlaku di kalangan pemerintah. Namun, tidak sedikitpun usaha dilakukan untuk memperbetulkan keadaan. Lantaran setiap detikan usaha itu akan dipadamkan sepantas mungkin oleh pemerintah yang semakin gila dengan kuasa mereka.

Politik bukan lagi menjadi alat mengurus kegiatan seharian dan mencari jalan keluar kepada masalah yang menimpa, sebaliknya dijadikan politik digunakan sebagai baju yang mengkebalkan pemerintah dari dosa dan kesilapan.

Hari demi hari, kejahatan dan keburukan pemerintah itu semakin terdedah. Namun, rakyat yang melihat hanya memandang sebelah mata. Disuruh angguk, angguk. Disuruh geleng, geleng.

Inilah bahaya yang paling bahaya di antara semua jenis bahaya. Iaitu apabila yang buruk ditimbang sama berat dengan yang baik. Malah mungkin lebih berat timbangannya apabila melibatkan pemerintah.

Rakyat perlu bangkit, berani untuk membuat keputusan. Sememangnya perubahan itu sangat memerlukan pengorbanan.

Ayuh, Bebaskan Malaysia yang Merdeka!!!

1 comment:

Orang Cni.. said...

AKU RAGU2 MALAYSIA AKAN LEBIH MERDEKA HARI NI KALAU PEMERINTAH YANG KAU SOKONG TU NAIK.. PRO-AMERICA+PRO-ISRAELI=TERGADAI BANGSA, AGAMA, NEGARA!!!!

Antara Yang Menarik