Taybah

Taybah
Ilmu Itu Cahaya...

Monday, October 27, 2014

PRIME CARE - PROGRAM BEDAH DITERUSKAN, PRIME CARE BERSEDIA KENDALI WACANA


PRIME CARE MALAYSIA

"PROGRAM BEDAH DITERUSKAN, PRIME CARE BERSEDIA KENDALI WACANA."

- PRIME CARE menghormati pendirian Badan Perhubungan PAS Negeri Kedah(BPPNK) mengenai larangan ahli BPPNK untuk menyertai program pada 27.10.14. Walau bagaimanapun, program tersebut akan tetap berjalan seperti biasa dan Saudara Mohd Sayuti Omar, akan tetap bersama dalam program ini.


PRIME CARE bersedia mengendalikan wacana.

Berhubung kenyataan rasmi media Pas Kedah, Prime Care sentiasa bersedia untuk bekerjasama dengan Pas Kedah untuk mengadakan program berbentuk wacana bagi memberi penjelasan terhadap fakta-fakta yang tidak benar yang terkandung dalam buku Kejatuhan Pas Kedah, karangan Saudara Mohd Sayuti Omar, MSO.

PRIME CARE juga amat berbesar hati sekiranya Pas Kedah mengambil langkah proaktif untuk menyertai program wacana yang bakal berlangsung, pada 27.10.2014, kendalian Prime Care dengan menjemput sendiri penulis buku tersebut.

Konflik yang telah didedahkan secara terbuka sewajarnya diselesaikan secara terbuka. Jika PAS Kedah mendakwa terdapat kekeliruan fakta pada buku tersebut, maka penulis buku tersebut juga perlu diberikan ruang untuk membela diri.

Pendirian Pas Kedah bahawa terdapat fakta yang mengelirukan perlu diperjelaskan dengan segera. Begitu juga tindakan Sdr Phahrol Razi yang masih bergiat secara aktif dalam PASMA dilihat seolah-olah membelakangkan keputusan BPPNK dan tindakan sewajarnya perlu diambil supaya BPPNK dilihat adil dan tidak bersikap pilih kasih.

Perbincangan yang sihat pasti akan memberikan jalan keluar yang baik untuk semua pihak. PRIME CARE sentiasa percaya bahawa setiap konflik perlu diselesaikan secara berhemah dan adil.

Justeru, PRIME CARE juga sentiasa bersedia menyediakan platform, ruang dan peluang kepada mana-mana pihak atas apa jua isu yang boleh dibincangkan secara sihat untuk kebaikan semua pihak dan mencambah pemikiran masyarakat di Malaysia.

Abdul Syukur
Setiausaha,
Prime Care Malaysia

27.10.2014

No comments:

Antara Yang Menarik