Taybah

Taybah
Ilmu Itu Cahaya...

Monday, October 7, 2013

TPPA: PM dan Kerajaan semakin hilang akal


Inilah penyakit akhir zaman apabila kita sendiri sudah tidak kenal yang mana musuh dan yang mana kawan.

Selain perpecahan umat Islam yang semakin teruk dan membarah, sikap pemimpin Negara Islam yang mengangkat Amerika sebagai idola adalah sma sekali tidak boleh diterima akal. Majoriti Negara Umat Islam kini diperintah oleh Pemimpin yang takut dan tunduk kepada kuasa Amerika.

Atas alasan apakah mereka perlu tunduk kepada Amerika?

Sejak tahun 2001, ketika kempen anti-pengganas dilancarkan oleh Amerika Syarikat, seluruh dunia seoalh terpukau dengan keikhlasan Amerika, lalu membenarkan perancangan jahat AMerika untuk menghancurkan dan melumpuhkan kekuatan Negara Umat Islam. Hasilnya, mereka yang kuat berpegang kepada Islam akan ditindas, manakala mereka yang mengangkat Amerika sebagai pemimpin tertinggi dunia akan dipelihara.

Sekalipun, TPP kononnya tidak membawa agenda politik dan ketenteraan, kononnya hanya melibatkan hubungan perdagangan, namun usaha Kerajaan Malaysia membina hubungan baik dengan Amerika sepatutnya dikutuk dan ditentang oleh seluruh umat Islam di Malaysia.

Sedangkan Allah Ta'ala telah menjelaskan bagaimanakah sikap kita terhadap orang Nasrani dan Yahudi, yang terbukti sentiasa bermuslihat dan berniat jahat terhadap Islam dan umatnya. Bagaimana mungkin seorang Perdana Menteri dari Negara Umat Islam sebagai majoriti, kononnya memiliki badan pengurusan jemaah Haji terbaik di dunia, membina masjid-masjid yang indah, dan kononnya menjadikan ISlam sebagai agama rasmi, menjadikan Amerika sebagai rakan kongsi.

Padahal, umum mengetahui kegagalan Amerika dalam mengurustadbir ekonomi negaranya sendiri sehingga tercatat sebagai negara yang memiliki hutang paling banyak di dunia, dalam masa yang sama syarikat-syarikat gergasi Amerika sedang berhadapan dengan krisis yang sangat dahsyat. Apakah Amerika benar-benar layak menjadi model ekonomi atau rakan kongsi perdagangan dengan Malaysia?
 
Jika Kerajaan tidak berminat dengan agenda jahat Nasrani dan Yahudi, Kerajaan perlulah sekurang-kurangnya memikirkan kelayakan Amerika dalam menjadi rakan kepada Negara Islam sebagai Agama Rasmi, Malaysia.

Mengagung-agungkan Presiden Amerika, Barack Obama juga adalah satu tindakan yang sangat khianat kepada saudara-saudara seagama yang teruk ditindas oleh rancangan jahat Amerika dan sekutunya. Apakah Najib langsung tidak sensitif terhadap krisis yang berlaku yang melibatkan negara-negara Umat Islam? Perlukah diterangkan kepada Kerajaan dan orang-orang UMNO bahawa Amerika adalah dalang kepada setiap keganasan dan kezaliman yang menimpa umat Islam di seluruh dunia?

Satu soalan yang sangat bernas pernah dilontarkan dan tidak mampu dijawab oleh Kerajaan UMNO-BN, JIKA BENAR TPPA ADALAH BAIK KENAPA ISI PERJANJIAN TIDAK DIDEDAHKAN???

Semoga Allah melimpahkan taufiq dan hidayahNya untuk kita semua....

No comments:

Antara Yang Menarik