Taybah

Taybah
Ilmu Itu Cahaya...

Friday, May 10, 2019

Anti-Islam

Ada banyak perbezaan antara menolak dan menentang Islam..


Semua orang Non-Muslim menolak Islam, sebab itulah gelaran yang layak bagi mereka ialah Non-Muslim, atau kafir.

Bagi yang menentang Islam, mereka bukan sahaja kafir, bahkan mereka adalah musuh Islam. Islam melarang umatnya menentang orang bukan Islam, hanya kerana mereka menolak Islam. Jelas, tiada paksaan bagi mereka yang tidak mahu menerima ajaran Islam.

Islam memerintah umatnya agar menyebarkan Islam, menceritakan, menunjuk contoh yang baik, supaya orang bukan Islam tertarik dengan ajaran ISlam yang lengkap, sempurna dan sangat kukuh baik dari segi sumber rujukan mahupun dari segi pengamalan itu sendiri.

Ada pun, bagi golongan yang menentang Islam, baik dari segi amalan mahupun dasar-dasar Islam, mereka juga harus ditangani dengan baik.

Penentangan terhadap Islam bermakna, menentang pelaksanaan undang-undang SYariah Islam, menentang Islam menjadi dasar perundangan dalam Negara, dan menentang segala bentuk polisi Syariah yang ada, tidak kira atas alasan apa sekalipun. Baik atas nama hak asasi manusia, logik akal, kepentingan nafsu dan pertembungan kepentingan kewangan dan sebagainya.

Mereka yang menuntut supaya diberikan kebebasan beragama bagi orang Islam keluar dari agama Islam adalah musuh Islam. Begitu juga mereka yang menuntut supaya diberikan hak untuk mengamalkan LGBT yang secara jelas bertentangan dengan Islam, juga adalah musuh Islam. Mereka yang mendesak Kerajaan campurtangan dalam perkara melibatkan umat Islam seperti hukum hudud, qisas dan sebagainya, juga adalah musuh Islam.

Jadi, jika anda melakukan sebarang bentuk penentangan di atas, sekalipun anda berkawan baik dengan mereka yang beragama Islam, maka anda adalah musuh Islam, kerana bermusuh dengan Islam lebih bahaya daripada bermusuh dengan orang Islam.

Sejarah membuktikan, kerosakan dan kejauhan umat Islam daripada amalan dan ajaran Islam, bukanlah disebabkan mereka diperangi secara fizikal, bertembung dan bertentangan bersemuka dengan orang bukan Islam, sebaliknya perang antara Islam dan musuhnya, kini berlaku dalam bentuk ideologi dan pemikiran.

Sehingga ramai yang sanggup meninggalkan ajaran Islam atau melonggarkan kepercayaan mereka semata-mata kerana ingin menjaga perasaan orang bukan Islam, kerana kononnya dilihat mesra dan berniat baik.

Hakikat inilah yang perlu segera disedari oleh orang Islam, dan segera bangkit dari lamunan yang panjang. Kerana sudah jelas Allah sebutkan di dalam Al-Quran,

"Tidak akan sekali-kali redha orang yahudi dan nasrani terhadap kamu, sehingga kamu mengikut jejak langkah mereka," Al-Baqarah.

No comments:

Antara Yang Menarik