Taybah

Taybah
Ilmu Itu Cahaya...

Sunday, September 19, 2010

UMNO hanya meneruskan legasi British dan Penjajah

Lucu mendengar ucapan Najib, kononnya menggesa MAJORITI rakyat yang inginkan perpaduan supaya bersuara. Pembaris mana agaknya yang digunakan oleh Najib dalam mengukur ketinggian sokongan rakyat terhadap perpaduan? Sejauh mana Najib menyedari bahawa Rakyat sememangnya sedang menuju ke arah perpaduan, tetapi berpadu menumbangkan BN.

Ya, rakyat sedang berpadu untuk menumbangkan BN. Malaysia hanya ada satu musuh utama, pertama dan selama-lamanya, BN.

Tiada dalam rekod sejarah BN berbakti kepada Malaysia. Malaysia itu sendiri adalah produk kegagalan BN. Saya masih berbangga kerana menjadi rakyat Malaysia, tetapi kerana ketika ini, Malaysia belum dihancurkan sepenuhnya oleh BN.

Jom kita baca sedikit daripada tulisan berkaitan dengan sejarah. Jika terlalu sayangkan duit untuk membeli buku, atau tumit melecet untuk berjalan ke perpustakaan mencari buku, atau telinga kurang daya pendengaran untuk mendengar penjelasan guru, maka taipkan sahaja "Sejarah British Memerdekakan Tanah Melayu", dan kalau masih tidak mampu menaip, klikkan sahaja pada pautan(link) yang saya serta di sini. Jika itupun masih malas, maka saya berhikmat dengan Ujang, "Tak Dapek Den Nak Nolong".

Kita semua tahu dan sedar, kedatangan British ke Tanah Melayu, bersama-sama sekutu-sekutu imperial barat suatu ketika dulu adalah kesalahan besar dan tiada satu jiwa Melayu pun yang sudi memafkan. Begitu sekali pejuang-pejuang yang memusuhi British dan para penjajah ini, sehingga sanggup berkorban ke titisan darah yang terakhir. Berapa banyak nyawa yang terkorban ketika mereka memperjuangkan kemerdekaan. Dato' Maharajela misalnya (bangga teman jadi orang perak), dibunuh selepas peristiwa berdarah di Pasir Salak, yang menyaksikan JWW Birch menerima balasan atas noda yang dia lakukan.

Pelik bukan, begitu sekali susah payah pejuang-pejuang yang berhaluan kiri ini menempuh laluan mendapatkan kemerdekaan dan menghalau penjajah, begitu mudah pula British "memberikan" kemerdekaan kepada UMNO dan parti perikatan. Bacalah dan anda akan akhirnya bersetuju bahawa BN hanya meneruskan legasi British dan penjajah.

Mereka hanya patung suruhan British dan masih akur pada kehendak British, Amerika dan sekutu, sehingga ke hari ini mereka terus diperalatkan..

Biarlah apa kata Najib, rakyat akan terus ketawa dan mentertawakan sandiwaranya, kerana Rakyat secara SELURUHnya sedar, kita perlukan dan membutuhkan perpaduan, BERPADU MENGALAHKAN BN!!!

No comments:

Antara Yang Menarik