Taybah

Taybah
Ilmu Itu Cahaya...

Monday, October 12, 2009

Gelombang Ungu Perlukan Frekuensi yang lebih Baik!

Iklim politik Malaysia menjadi semakin tidak menentu susulan "a great come-back" oleh Tan Sri Mohd Isa Samad dalam pilihanraya kecil Bagan Pinang, dengan majoriti terbesar di antara semua pilihanraya kecil di Malaysia, 5435, mengalahkan Calon PAS, Dr Zulkefli Mohamad Omar.

Namun, sekali lagi, angin kencang ini sedikitpun tidak menjejaskan warga UKM yang terus berada dalam suasana yang tenang dan gembira. Cuaca di UKM begitu cerah yang hanya terganggu dek angin periksa yang tiupannya sepoi-sepoi bahasa. Sekuat mana pun angin itu, ianya hanya akan membuat Mahasiswa dan warga kampus semakin senang dan tenang dengan keadaan mereka.

Mahasiswa semakin terkenal dengan daya inersianya yang sangat kuat. Keupayaan mereka mengekalkan kondisi asal mereka yang pegun itu amat sukar digugat sekalipun bias gempa mengenai perbukitan ilmu itu.

Hal ini, sememangnya menjadikan tugas tentera ungu menjadi lebih sukar. Gelombang Ungu perlukan medium yang lebih luas dan kental untuk memudahkan propagasi. Tanpa medium yang baik, pelenyapan gelombang akan berlaku dengan lebih cepat. Natijahnya, riak gelombang itu hanya akan menggetarkan ahli tanpa tersebar ke kawasan selainnya.

Gelombang Ungu ini juga perlu diselaraskan frekuensinya supaya lebih mudah diterima oleh warga kampus. Hanya gelombang yang koheren sahaja yang mampu memberikan gerakbalas yang diperlukan untuk melakukan perubahan.

Semoga, gelombang ini mampu sentiasa bertambah kekuatan dan konsistensinya supaya perubahan itu berlaku dalam masa terdekat.

No comments:

Antara Yang Menarik