Taybah

Taybah
Ilmu Itu Cahaya...

Wednesday, October 21, 2009

Budak 3 tahun didera sampai mati, KDN masih berasa selamat?

Manusia dikatakan mati dengan dua sebab, hilang nyawa dan hilang rasa.

Sebab itu jangan hairan jika terjumpa dengan manusia yang memukul anak perempuannya yang berumur 3 tahun sehingga lebam seluruh badan dan kemudian meninggal. Jangan terkejut jika doktor memberitahu bahawa budak itu juga mengalami penderaan seksual sebelum dia meninggal.

Jangan pelik jika ada anak yang mengerat ibunya hidup-hidup. Sekalipun darah ibunya yang penat mengandungkannya itu terpecik di mukanya, sedikit pun riak muka anak itu tidak berubah. Tidak mustahil untuk anak itu mengelar leher ibunya terlebih dahulu kerana terlalu geram dan tidak tahan mendengar jeritan ibunya yang meminta belas kasihan.

Sedangkan saudara kandung pun sanggup ke tahap ini, inikan pula manusia-manusia lain yang telah berbunuhan hingga jutaan nyawa telah menjadi korban. Ada yang ditikam, dilapah hidup-hidup, dimasak dan dibakar, ditembak berkali-kali walaupun sudah tidak bernadi, malah dibom sehingga berkecai segala daging dan tulang.

Mereka ini sebenarnya tidak lagi boleh dikategorikan sebagai manusia kerana telah hilang deria rasa. Mereka bukan gila, cuma akal mereka telah gagal berfungsi dengan baik akibat daripada deria yang sudah rosak. Hakikatnya, jumlah manusia-manusia seperti ini adalah sangat ramai bahkan mereka juga mungkin berada di sekeliling kita.

Terbaru, seorang ibu dan teman lelakinya ditahan kerana disyaki terlibat dalam kes penderaan hingga membawa kepada kematian seorang kanak-kanak perempuan berusia 3 tahun. Kejadian yang berlaku di Cheras itu kembali menyegarkan ingatan rakyat Malaysia mengenai siri jenayah penculikan dan pembunuhan kanak-kanak di Malaysia.

Dalam masa yang sama, Hisyamuddin, Menteri KDN menafikan perasaan tidak selesa rakyat Malaysia dengan peningkatan kadar jenayah yang berlaku saban hari. Sambil menafikan culaan pada laman web KDN, bahawa hanya 1% rakyat Malaysia yang berasa selamat selepas perlantikan Musa sebagai KPN, beliau menyatakan bahawa peningkatan jenayah di Malaysia hanyalah sebanyak 6%, iaitu suatu kadar yang rendah.

Dua situasi gila yang biasa berlaku dalam negara dan dunia pada ketika ini, Menteri KDN(UMNO) yang gila kuasa dan satu lagi kes ialah sepasangan kekasih yang gila babi. (Sorry, I lost my word to describe this craziness)

Hilang punca untuk hidup, merasakan hidup mereka terlalu kosong dan tidak bermakna. Bermula dengan penafian wujudnya Tuhan, selesa dengan kejahatan dan keburukan, seterusnya bergelumang dengan dosa dan kezaliman. Beginilah turutan segala jenis gila yang ada di dunia. Gila nyawa, gila kuasa, gila harta, gila nama, gila seks, gila babi dan gila-gila lain yang ada.

Perasaan menjadikan kita ini manusia yang bernyawa. Jika terasa berdosa dan bersalah, lekas-lekaslah bertaubat. Jangan biarkan perasaan bersalah berlalu meninggalkan kita, kerana perasaan itu menjadikan kita hamba kepada Yang Esa. Nabi bersabda, salah satu di antara 3 perkara yang dapat membuatkan kita merasai kemanisan iman ialah apabila kita benci untuk kembali kepada kekafiran sebagaimana kita benci dicampakkan ke dalam api neraka, hadith riwayat Al-Bukhari.

"Ku harapkan pintu taubatMu terbuka luas
Untuk hambaMu yang sering leka,
Dengan rahmatMu dan kasih sayangMu,
Kau ampunilah segala dosaku,
Moga selamat di dunia dan akhirat"
- InTeam, Tuhan Yang Esa -

3 comments:

~b0rN aS a SlaVe~ said...

2 la yg blaku bile manusia btuhankan nafsu semata.. dah jadi camtu pon, ad yang anggap 2 sume pkara remeh.. x taw la apa lg yg nak dtunggu..dah kiamat baru nak sedar kot... hmm pape pon tahniah..truskan mnulis tok mbuka minda masyarakat...

Panglima Perang Cyber said...

salam..saya suka isu ini disentuh oleh saudara..teruskan menulis.

penulis adalah pemegang 'pedang' yang tajam...

tetapi perlu diguna untuk kebaikan..

syabas bro !

Farid Albariti said...

Panglima Perang Cyber, cukup tajam tak untuk perang dengan Panglima dalam dunia cyber ni?? hehe..

terima kasih, harap terus memeriksa.. untuk saling membaiki... :-)

Antara Yang Menarik