Taybah

Taybah
Ilmu Itu Cahaya...

Tuesday, May 18, 2010

Sdikit mengenai keputusan Sibu..

7Saya tidak pasti, adakah tempat lain yang lebih sesuai untuk UMNO-APCO-Barisan Nasional, selain daripada tong sampah dan loji kumbahan. Malah saya sendiri tidak yakin kepada kemampuan teknologi yang ada pada pusat pelupusan sampah, dan loji kumbahan untuk menyah-toksinkan segala dosa dan noda yang telah mereka taburkan atas bumi Malaysia ini.

Racunnya telah meresap masuk ke dalam jiwa dan minda rakyat yang tidak berdosa. Kesannya telah melumpuhkan segala aktiviti pembangunan material mehupun ketamadunan insan.

Sebab itu, keputusan di Sibu adalah sangat baik. Saya rasa, kita tidak perlu memberikan amaran, dan kemenangan di Sibu bukan sekadar amaran. Ianya adalah permulaan kepada proses membunuh dan melenyapkan UMNO dari muka bumi ini insyaAllah.

Dalam masa dua minggu ini, saya rasa badan saya agak sihat berbanding biasa. Rupanya rasa sihat itu adalah disebabkan saya tidak mengikuti perkembangan semasa. Kembali terasa sakit apabila UMNO-BN-APCO meluluskan lesen judi. Ya Allah, selamatkan kami dari durjana kebangangan dan kebodohan UMNO ini. Semakin hari saya merasakan, seolah menjadi suatu amalan kebaikan apabila mengutuk UMNO. Untuk bab mengutuk ni, saya masih kurang pasti, tetapi berdoa supaya UMNO ini dilenyapkan adalah wajib dan mendapat pahala.

Saya sebutkan begini, tanpa merujuk kepada ahli-ahli UMNO kerana mungkin benar pendapat segolongan manusia yang mengakui masih ada orang-orang yang baik dalam UMNO. Tetapi, saya merujuk UMNO sebagai sebuah organisasi dan kesatuan yang memimpin dan membawa kepada kerosakan. Ianya mungkin disebabkan oleh dasar, pembawaan individu yang menguasai UMNO mahupun ditentukan oleh ahli-ahlinya. Mungkin juga kerana sudah namanya UMNO maka tidak boleh lari daripada kejahilan dan kezaliman. Sekali lagi saya tegaskan, ianya merujuk kepada UMNO itu sendiri.

AUKU yang mereka cipta, telah mencantas puluhan ribu tunas yang mempunyai potensi yang sangat tinggi untuk negara. Pertumbuhan mereka dicantas ketika sedang membesar dengan sihat di universiti tempatan. AUKU bukan sahaja merencatkan pertumbuhan Mahasiswa malah membunuh kemuliaan dan fungsi murni puluhan menara gading. Perbukitan ilmu yang diharapkan mampu menyuburkan minda dan semangat anak muda, tidak lebih sekadar bumi gersang akibat aktiviti lalai dan mensia-siakan.

ISA sudah tidak perlu diperkenalkan lagi. Cengkamannya begitu terasa dan menusuk ke dasar hati para pencinta keadilan. Meratah wibawa penegak dan pengamal undang-undang. Tiada lagi rasa selamat, apalagi nak berpayungkan institusi kehakiman apabila benad dan salah ditafsir mengikut akal pemerintah yang sentiasa tidak pernah kenyang dengan harta yang dirampas daripada rakyat.

Sekali lagi, saya suka untuk tekankan, yang dirujuk dalam perkara di atas adalah UMNO itu sendiri. Persoalannya, adakah saya menerima ahli-ahli dan menteri-menteri UMNO ini?? Sudah tentu saya memulangkan jawapan itu kepada yang terlebih layak untuk menjawabnya. Tapi, dalam keadaan semasa yang seperti ini, jika mereka masih mahu bersama UMNO maka eloklah mereka lenyap bersama-sama UMNO kebanggaan mereka itu. Memang, lebih baik begitu.

Ini kerana, kita perlu sedar punca segala najis dan sampah itu sendiri. Sekiranya perubahan itu digerakkan oleh elemen tidak puas hati dan semata-mata kerana UMNO itu adalah UMNO. Sekiranya kita tidak menyelidik hal yang sebenar, suatu hari nanti mungkin akan muncul pula sampah atau najis dengan lori pengangkut yang berbeza. Berbeza dari segi luar dan kulitnya, tapi serupa dan tidak kalah pula sifat kotor dan kejinya.

Wahai UMNO dan semua yang bersangkutan dengannya!! usah menyalahkan keadaan, jika seluruh pekerjaan dan amalan yang ada dalam UMNO adalah begitu sifatnya. Tiada perkara lain yang menonjol selaian dari sampah dan najis.

Saya pesimis terhadap ruang keampunan apalagi proses pemulihan yang mampu UMNO jalani. Walaupun saya tetap beriman kepada keluasan dan kesempurnaan sifat Maha Pengampun Allah kepada semua hambaNya. Bahawa tiada dosa yang tidak diampunkan oleh Allah melainkan mereka yang syirik (menyekutukan) Allah dengan sesuatu yang lain.

Cuma, harapan pemulihan negara dan pelenyapan UMNO ini sebenarnya terletak pada rakyat. Sepertimana rakyat Sibu telah buktikan, kita juga mampu melakukan perkara yang sama. Mungkin agak sukar, terutama bagi mereka yang telah berasimilasi dengan jiwa "bangsa" bawaan UMNO-APCO. Tetapi, saya optimis, bahawa saya adalah antara jutaan rakyat sedar, bersih, ataupun mereka yang "menghampiri" suci daripada hadas berat UMNO-APCO-BN.

Ayuh kita gerakkan usaha memulihkan negara dan bumi ini dari segala belenggu kekotoran dan kezaliman. Bumi ini penuh najis dan kekotoran, maka ianya perlu dibersihkan segera. Bumi ini perlu dimerdekakan sekali lagi. Bermula dengan impian sepunya yang kita miliki untuk sebuah negara yang maju. makmur, aman diberkati dan berkebajikan.

Masa untuk MENCUCI!!!

Salam Reform Rakyat Malaysia....

No comments:

Antara Yang Menarik