Taybah

Taybah
Ilmu Itu Cahaya...

Friday, July 23, 2010

Terrorisme : Lagi Pengaruh Yahudi dalam Kerajaan.

Dunia digemparkan dengan insiden pengeboman World Trade Centre, Washington, Amerika Syarikat yang menyaksikan gerakan Islam dijadikan sasaran yang kononnya menjadi dalang kepada insiden tersebut. 11 September 2001 menjadi tarikh bermulanya kecaman dunia barat dan sekular ke atas dunia Islam dengan melabelkan kelompok yang memperjuangkan Islam sebagai pengganas, ekstremis, dan juga terroris. Bermulalah kempen fitnah "Terrorisme = Islam" yang secara tidak sengaja disebarkan dan diakui oleh seluruh dunia.

Atas misi menyelamat, Amerika dan sekutunya, Britain bertindak menghantar tenteranya untuk memerangi pengganas di Iraq dan Afghanistan dalam Perang Anti Pengganas 2003. Hasilnya, ratusan ribu umat Islamdan rakyat yang tidak berdosa terbunuh atas fitnah yang dimulakan oleh dunia barat.

Hakikatnya, perang dan kecaman ke atas dunia Islam telah bermula jauh lebih awal dari 2003 apabila di beberapa tempat di dunia ini, kelompok yang memperjuangkan Islam ditindas dan dinafikan hak mereka untuk mendapatkan pengadilan. Malaysia, sebenarnya telah lama bersekongkol dengan dunia barat dalam misi ini. Peristiwa Memali adalah salah satu bukti yang menunjukkan bahawa pentadbiran Malaysia sebenarnya di bawah pengaruh dan kawalan dunia barat dan sekular ini.

MILF atau lebih dikenali dengan Abu Sayyaf merupakan antara mangsa fitnah di Filipina apabila dikaitkan dengan gerakan militer walaupun pada asalnya hanyalah kelompok yang berjuang untuk mendapatkan kemerdekaan daripada Filipina yang pada ketika itu mengamalkan sistem pentadbiran yang sekular. Mereka berjuang untuk membebaskan selatan Filipina daripada cengkaman kristian dan sekular dan akhirnya menerima nasib yang malang apabila dikecam sebagai pengganas.

Ulama' mereka ditangkap sehingga menimbulkan kemarahan di kalangan pengikut, kemudian perangkap di pasang oleh golongan pemerintah supaya para pengikut itu ditangkap dan kemudiannya terus diberikan label pengganas.

Kejadian yang hampir serupa berlaku di wilayah selatan Thai, apabila golongan yang dilihat sebagai kuat berpegang dengan agama ditangkap ditindas sehingga menimbulkan kemarahan. Rakyat yang bangkit untuk membela para cendekiawan Islam ini kemudiannya ditangkap dan diperangkap kononnya terlibat dalam kegiatan keganasan sedangkan apa yang mereka lakukan hanyalah semata ingin menuntut supaya dibebaskan dan diberikan pengadilan. Letupan bom dan kejadian tembak yang "misteri" terus dikaitkan dengan rakyat yang tidak bersalah. Anehnya, mereka yang menumpukan usaha mengajar agama pula yang dipersalahkan. Menariknya di sini, pergolakan memuncak ketika kerajaan Thailand cuba melaksanakan dasar One Thai iaitu dasar yang cuba untuk meng"siam"kan seluruh Thailand.

Jika dikaji dan diteliti, kejadian Memali juga mempunyai turutan dan rentetan peristiwa yang hampir serupa di kesemua tempat di atas. Kaji dan analisislah bagaimana kecaman yang dilemparkan kepada Taliban di Afghanistan, Jamaat Islami, di Pakistan, Gerakan Rakyat Pattani, GRP, dan banyak lagi gerakan Islam yang ingin menuntut kemerdekaan dan bagaimana kesudahan yang menimpa mereka.

Sifir yang digunakan untuk memahami proses ini ialah, asalkan gerakan itu menuntut supaya dibebaskan daripada wilayah sekular @ wilayah bukan Islam oleh kelompok Islam, maka sudah pasti kelompok ini akan dilabelkan sebagai puak pelampau, ekstremis, terroris, dan sebagainya. Hakikatnya, gerakan Islam ini hanyalah ingin menuntut pembelaan, pembebasan, keadilan dan diberikan hak mereka yang sewajarnya.
Bagi merealisasikan doktrin terrorisme ini, Amerika dan sekutu(yang saya yakin di bawah pengaruh Yahudi LaknatuLlah) telah melancarkan kempen anti pengganas di seluruh dunia termasuk Malaysia. Kempen yang dilancarkan ini pula meletakkan fokus dan tumpuan mereka kepada Gerakan Islam di seluruh dunia. Seolah-olah, hanya gerakan Islam sahaja yang menjadi dalang kepada aktiviti keganasan. Mereka berjaya kerana, asal ada sahaja keganasan atau sebarang laporan tentang kegiatan keganasan maka kelompok yang berpegang kuat dan teguh terhadap Islam akan menjadi mangsa kecaman.

Malaysia turut serta dalam kempen ini, malah mengaitkan rakyat Malaysia dengan sebuah pertubuhan yang pada hakikatnya hanyalah direka untuk meng"halal"kan kempen dunia barat ini, iaitu JI. Apa itu JI, dan di mana mereka beroperasi? Saya yakin kerajaan tidak akan mampu menjawab soalan yang begini mudah apalagi ingin menjawab secara spesifik siapakah yang kerajaan maksudkan sebagai terlibat dengan JI.

Malaysia meneruskan kempen memerangi Keganasan ini apabila Kementerian Pengajian Tinggi, melalui Timbalan menterinya, Dato' Saifuddin Abdullah, menubuhkan Jawatankuasa Khas memantau terorisme di Institut Pengajian Tinggi Awam dan Swasta. Akhbar Sinar Harian, Khamis, 22 Julai, m/s 4, melaporkan bahawa KPT akan bekerjasama dengan pihak Polis DiRaja Malaysia, Kementerian Dalam Negeri, dan Kementerian Luar untuk menangani isu ini secara serius. Beliau dipetik sebagai berkata "Pelajar IPT sudah dewasa dan mampu berfikir dengan sendiri. Namun dalam konteks menangani terrorisme di kalangan mereka, kerajaan tidak akan mengambil sikap lepas tangan dan akan melakukan pemantauan untuk menbanteras kegiatan ini," katanya sebagai menjawab soalan Senator Datuk Zaitun Mat pada Sidang Dewan Negara hari sebelumnya.

Sebagai seorang manusia dan beragama Islam, saya menyokong penuh usaha ini. Kerana sudah semestinya, saya juga menginginkan kedamaian dan kesejahteraan apalagi di bumi tempat tumpah darah saya lebih-lebih lagi di tempat saya menimba ilmu.

Namun, perhatian serius perlu diberikan oleh kerajaan supaya tidak tersasar daripada matlamat memerangi keganasan kepada memerangi kumpulan yang berpegang teguh dengan ajaran Islam seperti yang berlaku di Thailand, Filipina, Indonesia, Russia, Afghanistan, Pakistan, Mesir, dan sebagainya. Bimbang sekiranya usaha ini dibuat kerana pengaruh dunia barat khususnya Yahudi yang sentiasa memerangi dan memusuhi orang-orang Islam. Malanglah kiranya, jika sebuah negara yang mengaku Islam sebagai agama rasmi menuruti jejak langkah Yahudi dan sekutu.

Sebagai seorang muslim, menjadi tanggungjawab saya untuk membantu usaha memerangi keganasan ini. Bahkan saya sendiri menyatakan kerelaan dan kesudian saya untuk membantu pihak berkuasa dalam menyiasat perkara ini agar pengganas yang sebenar dapat diberkas dan disekat daripada terus berleluasa. Saya yakin, inilah juga harapan seluruh rakyat Malaysia. Cuma sekali lagi, saya menyatakan kerisaauan saya terhadap kempen anti pengganas yang dilancarkan oleh kerajaan, bimbang kerana marahkan nyamuk kelambu pula yang dibakar.

Semoga Negara ini terus menerus di berkati dan dirahmati Allah Ta'ala. Menjadikan penduduknya beriman dan beramal soleh.

No comments:

Antara Yang Menarik